2009. július 27., hétfő

Mákos aranygaluska

Pénteken Mekis kaját ettünk (tudom, tudom ... , de szeretem!) és újdonságként aranygaluska volt feltüntetve a táblájukon, de olyan drága egy adag, hogy gondoltam nekiláthatnék.
Még nem csináltam, csak ettem. És nagyon ízlett.
Hát fellapoztam a szakácskönyvet és elkészítettem. Diót törni és pucolni kellett volna, ahhoz nem volt kedvem, így maradt a mák.
Isteni!!! (és persze olcsóbb mint a bolti)


Íme a recept:

A tészta:
  • 1kg liszt
  • 10dkg cukor
  • csipet só
  • 2 tojás sárgája
  • 1dl olaj
  • 3dkg élesztő
  • 6dl tej
  • fél citrom reszelt héja
Megszóráshoz:
  • 20dkg darált dió / mák
  • 10dkg cukor
  • 10dkg olvasztott vaj/margarin
A vaníliakrém (a szakácskönyv szerint):
  • 1l tej
  • 3 tojás
  • 3ek liszt
  • 10dkg cukor
  • 2cs vaníliás cukor
A tésztának valókat (én csak a fenti mennyiség felét vettem, mert csak 2 személyre készült az adag) kenyérsütőgép dagasztó programjával összedagasztottam, majd 2cm vastagságúra kinyújtottam, kicsi pogiszaggatóval kiszúrtam. (Később kiderült, hogy a családban mindenki kanállal szaggatja a tepsibe a tésztát. No ezt is megtanultam :-)).
Egy kicsi, alaposan kivajazott tepsibe leraktam egy sor pogit, majd rákentem az olvasztott vaj felét, rászórtam a cukros mákot, majd megint egy sor pogi, vaj, mák.
Letakarva 30 percet kelni hagytam, majd ráfarigcsáltam még egy kevéske mákot, be a sütőbe és légkeverésesen 180°C-on 30 perc alatt készre sütöttem.
Szépen megnőtt!
A vaníliakrémet elméletileg úgy készítjük, hogy egy kevéske tejet kikeverünk a cukorral, liszttel, van. cukorral és a tojások sárgájával. A többi tejet felforraljuk, forralás után hozzáadjuk a keveréket és a tojások felvert habját. És kész!
Én ezzel ellentétben csak sodóport vettem és azt kevertem bele a tejbe (tojás nélkül, bár azt is lehet hozzá tenni), így is fini lett és persze gyorsabb.


post signature

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy írsz!
Thanx for leave me a comment!