2009. július 28., kedd

3bit szelet

A Párom munkahelyén megünneplik a névnapokat, így mikor rá került a sor süthettem. Erre esett a választásom és nem hiába. Isteni fini lett.
A recept eredetileg vanília pudingot írt, de nem volt itthon, így karamellás pudinggal készítettem el. Szerintem így még ízletesebb.

Tészta hozzávalói:
  • 6 tojás fehérje habbá verve
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg darált dió (én mogyorót használtam)
  • 2 dkg zsemlemorzsa
  • 3 dkg liszt
  • 0,5 csomag sütőpor (1-2 kk)
A fehérje kivételével alaposan összekeverjük a hozzávalókat, majd a legvégén hozzáadjuk a fehérjét úgy, hogy vigyázva ne törjön meg nagyon.
Közepes tepsiben sütjük 180 °C, 15 perc (légkeveréses). 200°C (alsó-felső)

Krém:
  • 6 tojás sárgája
  • 25 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás pudingpor (vagy ami van otthon :-))
  • 7,5 dl tej
Alaposan összekeverjük és felfőzzük, amíg puding állagú lesz. Mikor kihűlt hozzákeverünk 25 dkg habosra kevert margarint.
A krémet megfelezzük.
Az egyik feléhez vaníliás cukrot adunk, a másikhoz pedig 3 ek kakaóport.

Rétegezés:
  • legalsó réteg maga a kisült tészta
  • rá a sárga krém
  • rá a vaníliás tejbe hirtelen mártott háztartási keksz
  • rá a barna, kakaós krém
  • rá egy kevés reszelt étcsoki
Be a hűtőbe és másnap szépen szeletelhető!
Nyami!!!

post signature

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy írsz!
Thanx for leave me a comment!